• Spojená škola, Gorkého 4/90, 930 28 Okoč

         

        Organizačná zložka: Odborné učilište internátne

         

         

        Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch

        a podmienkach škôl a školských zariadení

        za školský rok 2019/2020

         

         

        Predkladá:    Mgr.Ildikó Hrubá

                                 riaditeľka školy

         

         

                                                                                               Prerokovaná na pedagogickej rade

                                                                                           Spojenej školy Okoč,Gorkého 4/90

                                                                                                            dňa  16.9..2020

         

                                Rada školy prerokovala správu

        dňa 29.10.2020 a odporúča zriaďovateľovi

                                                                                           Okresný  úrad  Trnava - odbor školstva

                                                                                                                   schváliť

                                                                                          Správu o výsledkoch a podmienkach

                                                                                           výchovno - vzdelávacej činnosti

                                                                                           Spojenej školy Okoč, Gorkého 4/90

                                                                                                      za školský rok 2019/2020

         

         

                                                                                            .........................................................

                                                                                                      Mgr. Ildikó László

                                                                                                   predseda Rady školy pri

                                                                                           Spojenej škole, Gorkého 4/90, Okoč

         

         

         

         

                                                                                           Stanovisko zriaďovateľa:

                                                                                          Okresný  úrad  Trnava - odbor školstva

                                                                                                                  schvaľuje

                                                                                           Správu o výsledkoch a podmienkach

                                                                                           výchovno-vzdelávacej činnosti

                                                                                           Spojenej školy Okoč, Gorkého 4/90

                                                                                           za školský rok  2019/2020

         

         

         

                                                                                           ............................................................

                                                                                                       za zriaďovateľa

         

                                          

                   

                                                                  

        Základné identifikačné údaje o škole:

         

         

        1. Názov školy:             Spojená škola Okoč

                                                       ( organické zložky: ŠZŠI a OUI  )

        1. Adresa školy:            Gorkého 4/90, 930 28 Okoč
        2. Tel./fax:                                031/555 81 17
        3. Elektronická adresa:             ssokoc@gmail.com
        4. Zriaďovateľ školy:               Okresný úrad Trnava, odbor školstva

        Vajanského 2,917 01 Trnava

         

        1. Vedúci zamestnanci školy:              Mgr. Tomášová Alžbeta – riaditeľka školy

                                                                               Mgr. Rácz Katalin – zástupkyňa riad. pre ŠZŠI

                                                                               Mgr. Gaálová Gyöngyi – zástupkyňa riad. pre OUI

                                                                               Bugárová Melinda – vedúca vychovávateľka

                                                                               Takácsová Zuzana – vedúca školskej jedálne

                                                                               Takácsová Ida – mzdová účtovníčka, vedenie ŠP

        Vargaová Alžbeta – hospodárka

         

        1. Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:

         

        7.1       Predsedníčka rady školy: Bc. Majerová Eva

         

          1. Údaje o predmetových komisiách a metodických združeniach.

         

        -          predmetová komisia učiteľov všeobecnovzdelávacích  predmetov

                    Vedúca: Mgr. László Ildikó

        -          predmetová komisia majstrov odborného výcviku a odborných predmetov pre odbor 29 85 G cukrárska výroba

                    Vedúca: Vančová Zuzana

        •       predmetová komisia majstrov odborného výcviku a odborných predmetov pre

                   odbor  3686 G 10 stavebná výroba-maliar natierač

              Vedúci: Varga Barnabás

         

        Od 16.3.2020 do 30.6.2020 v škole prebiehalo vyučovanie mimoriadnym spôsobom v súlade s nariadeniami hlavného hygienika a MŠVVaŠ SR.

         

         

         

        a/ Stručná charakteristika práce predmetových komisií

         

        V odbornom učilišti pracovali tri predmetové komisie: PK učiteľov všeobecnovzdelávacích predmetov a  PK majstrov OVY a odborných predmetov pre odbor cukrárska výroba a odbor stavebná výroba-maliarske a natieračské práce. Predmetové komisie plnili funkciu organizačno – riadiacu, kontrolno – hodnotiacu a vzdelávaciu. Sledovalo sa:

        - zvyšovanie metodickej a odbornej úrovne výchovného a vyučovacieho procesu

        - aplikácia  nových špeciálno – pedagogických zásad a metód

        - uplatňovanie medzipredmetových vzťahov

        - rozširovanie vedomostnej úrovne žiakov

        Predmetová komisia učiteľov zasadala štyrikrát, PK majstrov štyrikrát.  Jednotlivé zasadnutia sa konali podľa vytýčeného plánu práce, riaditeľstvo školy plnenie úloh  sledovalo priebežne. Aktuálne požiadavky a problémy, ktoré sa vyskytli počas školského roka, boli riešené v spolupráci s vedením školy. Tematické plány boli vypracované v zmysle platných školských vzdelávacích programov a odovzdané v stanovenom termíne.

        Členovia PK  sa podieľali na príprave prijímacieho konania a záverečných skúšok. Riešili sa tiež otázky materiálneho vybavenia,  zavádzania nových vyučovacích metód, sústavného vzdelávania vyučujúcich, sledovania internetu a pod.  

         

        Predmetová komisia učiteľov všeobecnovzdelávacích predmetov

         

        Komisia zasadala podľa plánu práce celkom štyrikrát a vytýčila nasledovné úlohy:

        -skvalitňovanie  činnosti učiteľa vo výchovno-vzdelávacom procese

        -monitorovanie úrovne vzdelávacích výsledkov žiakov a vykonávanie dôslednej analýzy

        - zamerať sa na interpersonálne vzťahy medzi žiakmi

        -upevňovať kompetencie dieťaťa získané vo vyučovaní a rozvíjať kompetencie potrebné pre praktický život

        - venovať pozornosť rozvíjaniu komunikatívnych kompetencií a čitateľskej gramotnosti žiakov vo všetkých predmetoch

        - počas vyučovania zadávať žiakom úlohy podporujúce vzájomnú spoluprácu a pomoc, zaraďovať relaxačné prestávky, rozvíjať sebahodnotenie žiakov

        - využívať IKT vo vyučovacom procese

        -rozvíjať osvetovú, vzdelávaciu a výchovnú činnosť žiakov, s dôrazom na environmentálnu výchovu zameranú na zdravé potraviny, trvale udržateľnú energiu, čistú vodu, bezpečnú dopravu ,na separáciu odpadov, ich následnej recyklácie

        -schválenie tematických plánov

        -rozbor výchovno-vyučovacích výsledkov za I. polrok a za II. polrok

        -potreba individuálneho prístupu k slaboprospievajúcim žiakom

        -dôsledné sledovanie dochádzky žiakov, opatrenia

        -príprava prijímacieho konania

        -hodnotenie pripravenosti žiakov 3. ročníka na záverečné skúšky

        -hodnotenie  cvičenia na ochranu človeka a prírody

        -hodnotenie dosiahnutých výsledkov žiakov na športových podujatiach

         

         

        Predmetová komisia majstrov odborného výcviku a odborných predmetov

         

        Komisia zasadala podľa schváleného plánu práce štyrikrát a prejednala nasledovné úlohy :

        -schválenie tematických plánov

        -príprava tematických prác odborného výcviku

        -hodnotenie tematických prác

        -príprava materiálno-technického zabezpečenia prijímacích skúšok

        -vypracovanie tematických okruhov z praktickej časti záverečných skúšok

        -pripravenosť žiakov 3. ročníka na záverečné skúšky

        -spolupráca pri príprave  cvičenia na ochranu človeka a prírody

         

        Na každom zasadnutí sa pravidelne hodnotil stav bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. Členovia predmetovej komisie analyzovali stav materiálno-technického zabezpečenia odborného výcviku so zameraním na nákup náradia a nástrojov, ako i vybavenosť dielní.

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

        Stručná charakteristika práce pedagogickej rady

         

        Na zasadnutiach pedagogickej rady sa hodnotili výchovno-vzdelávacie výsledky za jednotlivé klasifikačné obdobia, bol prerokovaný plán práce školy a vyhodnocovacia správa za uplynulý školský rok. Členovia boli preškolení z predpisov BOZP a PO. Na pedagogickú radu riaditeľ školy predkladá tie materiály na prerokovanie, ktoré mu ukladá príslušná školská legislatíva. Zo zasadnutí pedagogickej rady sú vedené zápisnice, v ktorých sú rozpracované termíny a zodpovední pracovníci za plnenie jednotlivých úloh, ktoré sa kontrolujú na následnej pedagogickej rade.

         

         

         

        b/ Údaje o počte žiakov:

         

        Zoznam tried a počty žiakov podľa ročníkov v OUI k 15.09.2019:     50  žiakov                                  

         

        Zoznam tried

         

        Počet tried

        Počet žiakov

        I.M

        1

        5

        I.C

        1

        11

        1.ročník spolu

        2

        16

        II.M

        1

        5

        II.C

        1

        11

        2.ročník spolu

        2

        16

        III.M

        1

        9

        III.C

        1

        9

        3.ročníkcspolu

        2

        18

         

        Celkom:

         

        6

         

        50

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         Počet žiakov k 30.06.2020:  45  žiakov

         

        Zoznam tried

         

        Počet tried

        Počet žiakov

        I.M

        1

        6

        I.C

        1

        9

        1.ročník spolu

        2

        15

        II.M

        1

        4

        II.C

        1

        11

        2.ročník spolu

        2

        15

        III.M

        1

        8

        III.C

        1

        7

        3.ročník spolu

        2

        15

         

        Celkom:

         

        6

         

        45

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

        c/ Údaje o počte prijatých žiakov do prvého ročníka k 15.09.2019:

         

         

        učebný odbor / kód

         

        dĺžka štúdia

         

        druh štúdia

        počet prihlásených uchádzačov

        Počet prijatých uchádzačov

        Cukrárska výroba

        2985 G  00

         

        3 r.

        s osobitne upravenými učebnými plánmi

         

        11

         

         

        11

        stavebná výroba so zameraním

        na maliarske a natieračské práce 3686 G 10

         

        3 r.

        s osobitne upravenými učebnými plánmi

         

        5

         

        5

        Krajčírstvo – odevná konfekcia a bielizeň

        3185  G 01

         

        3 r.

        s osobitne upravenými učebnými plánmi

         

        0

         

        0

         

         

        V školskom roku 2019/2020 na OUI Okoč boli ponúkané 3 profesie v 1. ročníku nasledovne:

         

        Učebný odbor:          36 86 G stavebná výroba

        Odb.zameranie:       10 maliarske a natieračské práce

        Počet prijatých žiakov v 1. ročníku spolu: 5  z toho dievčat: 0

         

        Učebný odbor:          29 85 G cukrárska výroba

        Počet prijatých žiakov v 1. ročníku spolu: 11   z toho dievčat: 10

         

        Učebný odbor:          31 85 G krajčírstvo

        Odb. zameranie:      01 odevná konfekcia a bielizeň

        Počet prijatých žiakov v 1.ročníku spolu: 0  z toho dievčat: 0

         

        Počet prijatých žiakov spolu: 16                z toho dievčat: 10

        e/ Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov na konci šk. roka 2019/2020:   

         

        OUI

         

        Trieda

         

        Počet žiakov

        Prospel s vyzn.

        Prospel veľmi dobre

        Prospel

        Neprospel

        Neklas.

        Komision. skúšky

        I.M

        6

        1

        3

        2

        -

        -

        -

        II.M

        4

        0

        2

        2

        -

        -

        -

        III.M

        8

        0

        4

        4

        -

        -

        -

        Spolu

        18

        1

        9

        8

        -

        -

        -

        I.C

        9

        4

        4

        1

        -

        -

        -

        II.C

        11

        1

        5

        5

        -

        -

        -

        III.C

        7

        1

        2

        4

        -

        -

        -

        Spolu

        27

        6

        11

        10

        -

        -

        -

         

        Celkom:

         

        45

         

        7

         

        20

         

        18

        -

        -

        -

         

         

        Údaje o výsledkoch záverečných skúšok , ktoré sa konali dňa 29. júna 2020,  v čase mimoriadnej situácie administratívne na základe rozhodnutia MŠVVaŠ SR :

         

        Trieda

        Počet

        Prospel

        s vyzn.

        Prospel

        veľmi dobre

        Prospel

        Neprospel

        III.M

        8

        0

        4

        4

        -

        III.C

        5

        2

        1

        2

        -

        Spolu

        13

        2

        5

        6

        -

         

         

         

         

         

         

         

        Hodnotenie správania:

         

         

        Veľmi dobré

        /1/

        Uspokojivé

        /2/

        Menej uspokojivé /3/

        Neuspokojivé

        /4/

        stavebná výroba

        18

        -

        -

        -

        cukrárska výroba

         

        27

         

        -

         

        -

         

        -

         

        Celkom:

         

        45

         

        -

         

        -

         

        -

         

         

        Vymeškané vyučovacie hodiny v šk. roku 2019/2020    

         

        Trieda

        Počet žiakov

        Celkom

        Ospravedlnené

        vyuč. hodiny

        Neospravedlnené

        vyuč. hodiny

        I.M

        6

        1021

        1021

        0

        II.M

        4

        1209

        1067

        142

        III.M

        8

        2245

        1326

        919

        I.C

        9

        1274

        1274

        0

        II.C

        11

        2333

        1979

        354

        III.C

        27

        813

        813

        0

         

        Celkom:

        45

        8895

        7480

        1415

         

        f/ Zoznam študijných odborov a učebných odborov, zoznam uplatňovaných učebných     plánov:

         

        OUI Okoč

         

        Na OUI sa poskytuje ďalšie vzdelávanie pre žiakov ŠZŠ, ktorí ukončili 9. ročník základnej školy, alebo povinnú desaťročnú školskú dochádzku v učebných odboroch:

         

        • 36 86 G 10  stavebná výroba – maliarske a natieračské práce
        • 29 85 G 00  cukrárska výroba
        • 31 85 G 01  krajčírstvo – odevná konfekcia a bielizeň

         

        Cieľom výchovy a vzdelávania v OUI je v rámci osobitných učebných odborov pripraviť mentálne postihnutú mládež na budúce povolanie.

                    Výchovno-vzdelávací proces na  škole prebieha podľa platných učebných plánov a školských vzdelávacích programov, metodických pokynov a všeobecne záväzných právnych predpisov schválených Ministerstvom školstva vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky.

         

        Zoznam uplatňovaných učebných plánov pre jednotlivé vyučovacie predmety: 

         

         

        • Školský vzdelávací program pre nižšie stredné odborné vzdelávanie pre 1., 2. a 3. ročník odborných učilíšť vypracované na základe ŠVP - schválené MŠVVaŠ SR pod číslom 2016-17637/29943:8-10G0  dňa 12.7.2016 s účinnosťou od 1.9.2016.

         

         

        • Rámcový obsah všeobecnovzdelávacích predmetov pre 1., 2. a 3. ročník odborných učilíšť

        schválené MŠVVaŠ SR pod číslom 2016-17637/29943:8-10G0 zo dňa 12.7.2016.

         

         

                   

        g/ Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy:  

         

         

        Kvalifikovanosť učiteľov OUI                                                                      k 30.06.2020

         

         

         

        Mgr.

         

        Mgr.+ŠP

         

        Bc.

        Úplné stredné +ŠP

        Úplné stredné

        Úplné stredné +MOV +ŠP

         

        Stredné

        učitelia

        -

        4

        -

        -

        -

        -

        -

        pedag. asistent

        1

        -

        -

        -

        -

        -

        -

        Majster OVY

        -

        -

        -

        -

        -

        7

        -

        Celkom:

        1

        4

        -

        -

        -

        7

        -

         

         

         

         

         

         

         

        h/ Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov:

         

         

        Forma vzdelávania

         

        Počet vzdelávaných

        Priebeh vzdelávania/ počet

        začalo

        pokračuje

        ukončilo

        Kvalifikačné vzdelávanie

        1

        1

        -

        -

        Aktualizačné vzdelávanie

        -

                            

        -

        -

        -

        Prvá atestácia učiteľov

        -

        -

        -

        -

         

        i/ Údaje o aktivitách a prezentácií školy na verejnosti:

         

        Spoločensko -  kultúrne aktivity:

                    -    Návšteva divadelného predstavenia v Jókaiho divadle v Komárne

        • Imatrikulácia žiakov 1. ročníka
        • Návšteva kultúrnych predstavení v Okoči
        • Medzinárodný deň školských knižníc
        • Slávnostný večierok pre záverečný ročník OUI
        • Deň dôchodcov v škole aj v dedine – príprava kultúrneho programu

         

        Športové aktivity:

        • Športové dni v škole
        • Ochrana človeka a prírody – cvičenie
        • Stolnotenisová súťaž – školské kolo

         

        Poznávacie, vzdelávacie a iné aktivity:

        • Deň otvorených dverí
        • Eko dni Jeseň
        • Svetový deň výživy
        • Besedy s protidrogovou tematikou
        • Týždeň zdravia v októbri
        • Tematická exkurzia do závodu výroby čokolády v Kittsee

         

        j/ Údaje o projektoch:  žiadne

         

           Podané  rozvojové projekty: žiadne

         

         

        k/ Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti

         

        V školskom roku 2019/2020 v OUI  inšpekčná činnosť nebola vykonaná .

         

        l/ Údaje o priestorových a materiálno – technických podmienkach školy:

         

        Materiálno-technické podmienky školy sú na dobrej úrovni.

        Priestorové podmienky: chýba nám telocvičňa.

         

        m/ Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno – vzdelávacej činnosti:

         

        Záujmová krúžková činnosť bola financovaná z finančných prostriedkov prijatých za vzdelávacie poukazy z kapitoly MŠVVaŠ SR.

         

         

        Por.číslo

         

        Názov krúžku

        Vedúca krúžku

         

        Počet zapísaných

        žiakov

        (na zač. šk. roka)

         

        1.

        Krúžok mladých cukrárov

         

        Kovácsová Ildikó  (majst. OVY)

        11

        2.

        Krúžok

        mladých ochranárov

         

        Mgr. László Ildikó  (TU)

        10

        3.

        Športový krúžok

         

        Nagyová Anikó (vych. ŠI)

        14

         

        4.

        Krúžok mladých čitateľov

         

        Mgr. Csepy Priska (TU)

         

        14

         

         

         

        Spolu:

         

        49

         

         

         

         

        SPRÁVA PREDMETOVEJ KOMISIE ODBORNÝCH PREDMETOV O PRIEBEHU VÝCHOVY A VZDELÁVANIA V ČASE MIMORIADNEJ SITUÁCIE (16.03.2020 – 30.06.2020)

         

        Od 16. marca 2020 do 30. júna 2020 prebiehalo v škole vyučovanie mimoriadnym spôsobom v súlade s nariadeniami hlavného hygienika a Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu.

         

        1. Organizácia vyučovania

        Forma diaľkového vzdelávania žiakov školy prebiehala prostredníctvom týchto komunikačných prostriedkov:

        • prostredníctvom sociálnych sietí (Facebook, Messenger)
        • prostredníctvom e-mailovej komunikácie
        • prostredníctvom telefonickej komunikácie
        • prostredníctvom poštovej komunikácie

        Vzdelávanie prebiehalo individuálnou formou alebo aj skupinovou formou (facebooková a messengerová skupina).

        Žiaci dostávali učebný materiál na preštudovanie, pracovné listy, linky na internetové portály s cieľom prehliadnutia odborných prednášok a filmov.

        Žiaci dostávali úlohy v primeranom rozsahu a primeranej náročnosti na preštudovanie a vypracovanie:

        • nové učivo na samoštúdium (študijné texty)
        • úlohy na precvičenie učiva (pracovné listy)
        • zadania na overenie úloh (domáce úlohy)

         

         

        1. Spôsob hodnotenia žiakov
        2. Počas dištančného vzdelávania pri hodnotení odborných predmetov v odbore cukrárska výroba sa uskutočnilo priebežné aj záverečné hodnotenie žiakov. Hodnotenie žiakov bolo individuálne.

        Hodnotenie (klasifikovanie) na konci školského roka prebiehalo na základe usmernenia MŠVVaŠ SR na hodnotenie žiakov strednej školy, odborného učilišťa a praktickej školy v čase mimoriadnej situácie, spôsobenej prerušovaním vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020 a Metodického pokynu č.33/2011 na hodnotenie a klasifikáciu žiakov OU.

        Odborné predmety sa hodnotili známkou a priebežným slovným hodnotením, záverečné hodnotenie sa uskutočnilo známkou. Žiaci sa aktívne zapojili do dištančného vzdelávania, každý žiak bol hodnotený, takže každý žiak z prvého a druhého ročníka postupuje do vyššieho ročníka. Žiaci tretieho ročníka ukončili štúdium, hodnotenie bolo administratívne na základe usmernenia MŠVVaŠ SR.

        1. Materiálne podmienky

        Viacerí žiaci mali ťažkosti pripojiť sa online, nakoľko nemajú kvalitné IKT vybavenie, nemajú tlačiarne. Viacerí žiaci mali iba mobilné telefóny, niektorí nemali internetové pripojenie.  Pre týchto žiakov pedagógovia vypracovali učebné materiály, škola zabezpečila ich vytlačenie a kopírovanie a následné odoslanie poštou.

        1. Vyhodnotenie plnenia cieľov

        Plnenie výchovno-vzdelávacích cieľov bolo náročnejšie najmä vo vyučovacom predmete odborný výcvik. Mnohí žiaci majú nedostatočné vybavenie cukrárskymi pomôckami a prostriedkami, a preto výchovno- vzdelávacie ciele sa splnili iba čiastočne. Avšak žiaci prvého ročníka boli nesmierne aktívni, splnili každú úlohu zadanú MOV.

        Plnenie výchovno- vzdelávacích cieľov teoretických odborných predmetov bolo menej náročné. Výchovno- vzdelávacie ciele boli splnené. Väčšina žiakov bola aktívna a splnila zadané úlohy. Niektorí žiaci splnili úlohy iba po viacnásobnom upozornení.

        1. Špecifická podpora počas mimoriadnej situácie

        Pedagogický asistenti sa aktívne zapájali do vzdelávania v čase mimoriadnej situácie. 

        1. Silné a slabé stránky

        Silné stránky- zlepšenie digitálnych zručností žiakov aj pedagógov, aktívna komunikácia medzi pedagógmi, aktívna komunikácia s vedením školy.

        Slabé stránky- nedostatočná podpora rodičov pri vzdelávaní, nedostatočné technické vybavenie žiakov, absentujúci sociálny kontakt, chýbajúca názorná ukážka zo strany MOV pri OVY, malá motivácia žiakov, nízka úroveň sebadisciplíny, slabá úroveň čítania s porozumením, dlhé hodiny strávené pred počítačom viedli k zhoršeniu zraku pedagógov.

        Niektorým žiakov vyhovovalo dištančné vzdelávanie, pretože nemuseli konfrontovať svoje schopnosti so svojimi rovesníkmi (introvertní žiaci).

        1. Návrh opatrení

        Miera osvojenia si učiva jednotlivými žiakmi je s najväčšou pravdepodobnosťou rôzna, a to nielen v tom čo si žiaci osvojili, ale aj ako si to osvojili. Je potrebné zohľadniť, že nie všetci žiaci mali rovnaké podmienky na učenie sa v domácom prostredí. Je potrebné venovať dostatočnú pozornosť zisteniu stavu vedomostí a zručností všetkých žiakov a prispôsobiť tomu obsah vzdelávania v nasledujúcom školskom roku.

        • úprava obsahu vzdelávania
        • úprava počtu hodín pre jednotlivé tematické celky
        • rozvíjať čítanie s porozumením
        • rozvíjať elektronickú komunikáciu
        • zlepšenie digitálnych zručností pedagógov a žiakov