Spojená škola, Gorkého 4/90, 930 28 Okoč
Organizačná zložka: Odborné učilište internátne
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch
a podmienkach škôl a školských zariadení
za školský rok 2019/2020
Predkladá: Mgr.Ildikó Hrubá
riaditeľka školy
Prerokovaná na pedagogickej rade
Spojenej školy Okoč,Gorkého 4/90
dňa 16.9..2020
Rada školy prerokovala správu
dňa 29.10.2020 a odporúča zriaďovateľovi
Okresný úrad Trnava - odbor školstva
schváliť
Správu o výsledkoch a podmienkach
výchovno - vzdelávacej činnosti
Spojenej školy Okoč, Gorkého 4/90
za školský rok 2019/2020
.........................................................
Mgr. Ildikó László
predseda Rady školy pri
Spojenej škole, Gorkého 4/90, Okoč
Stanovisko zriaďovateľa:
Okresný úrad Trnava - odbor školstva
schvaľuje
Správu o výsledkoch a podmienkach
výchovno-vzdelávacej činnosti
Spojenej školy Okoč, Gorkého 4/90
za školský rok 2019/2020
............................................................
za zriaďovateľa
Základné identifikačné údaje o škole:
- Názov školy: Spojená škola Okoč
( organické zložky: ŠZŠI a OUI )
- Adresa školy: Gorkého 4/90, 930 28 Okoč
- Tel./fax: 031/555 81 17
- Elektronická adresa: ssokoc@gmail.com
- Zriaďovateľ školy: Okresný úrad Trnava, odbor školstva
Vajanského 2,917 01 Trnava
- Vedúci zamestnanci školy: Mgr. Tomášová Alžbeta – riaditeľka školy
Mgr. Rácz Katalin – zástupkyňa riad. pre ŠZŠI
Mgr. Gaálová Gyöngyi – zástupkyňa riad. pre OUI
Bugárová Melinda – vedúca vychovávateľka
Takácsová Zuzana – vedúca školskej jedálne
Takácsová Ida – mzdová účtovníčka, vedenie ŠP
Vargaová Alžbeta – hospodárka
- Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:
7.1 Predsedníčka rady školy: Bc. Majerová Eva
-
- Údaje o predmetových komisiách a metodických združeniach.
- predmetová komisia učiteľov všeobecnovzdelávacích predmetov
Vedúca: Mgr. László Ildikó
- predmetová komisia majstrov odborného výcviku a odborných predmetov pre odbor 29 85 G cukrárska výroba
Vedúca: Vančová Zuzana
- predmetová komisia majstrov odborného výcviku a odborných predmetov pre
odbor 3686 G 10 stavebná výroba-maliar natierač
Vedúci: Varga Barnabás
Od 16.3.2020 do 30.6.2020 v škole prebiehalo vyučovanie mimoriadnym spôsobom v súlade s nariadeniami hlavného hygienika a MŠVVaŠ SR.
a/ Stručná charakteristika práce predmetových komisií
V odbornom učilišti pracovali tri predmetové komisie: PK učiteľov všeobecnovzdelávacích predmetov a PK majstrov OVY a odborných predmetov pre odbor cukrárska výroba a odbor stavebná výroba-maliarske a natieračské práce. Predmetové komisie plnili funkciu organizačno – riadiacu, kontrolno – hodnotiacu a vzdelávaciu. Sledovalo sa:
- zvyšovanie metodickej a odbornej úrovne výchovného a vyučovacieho procesu
- aplikácia nových špeciálno – pedagogických zásad a metód
- uplatňovanie medzipredmetových vzťahov
- rozširovanie vedomostnej úrovne žiakov
Predmetová komisia učiteľov zasadala štyrikrát, PK majstrov štyrikrát. Jednotlivé zasadnutia sa konali podľa vytýčeného plánu práce, riaditeľstvo školy plnenie úloh sledovalo priebežne. Aktuálne požiadavky a problémy, ktoré sa vyskytli počas školského roka, boli riešené v spolupráci s vedením školy. Tematické plány boli vypracované v zmysle platných školských vzdelávacích programov a odovzdané v stanovenom termíne.
Členovia PK sa podieľali na príprave prijímacieho konania a záverečných skúšok. Riešili sa tiež otázky materiálneho vybavenia, zavádzania nových vyučovacích metód, sústavného vzdelávania vyučujúcich, sledovania internetu a pod.
Predmetová komisia učiteľov všeobecnovzdelávacích predmetov
Komisia zasadala podľa plánu práce celkom štyrikrát a vytýčila nasledovné úlohy:
-skvalitňovanie činnosti učiteľa vo výchovno-vzdelávacom procese
-monitorovanie úrovne vzdelávacích výsledkov žiakov a vykonávanie dôslednej analýzy
- zamerať sa na interpersonálne vzťahy medzi žiakmi
-upevňovať kompetencie dieťaťa získané vo vyučovaní a rozvíjať kompetencie potrebné pre praktický život
- venovať pozornosť rozvíjaniu komunikatívnych kompetencií a čitateľskej gramotnosti žiakov vo všetkých predmetoch
- počas vyučovania zadávať žiakom úlohy podporujúce vzájomnú spoluprácu a pomoc, zaraďovať relaxačné prestávky, rozvíjať sebahodnotenie žiakov
- využívať IKT vo vyučovacom procese
-rozvíjať osvetovú, vzdelávaciu a výchovnú činnosť žiakov, s dôrazom na environmentálnu výchovu zameranú na zdravé potraviny, trvale udržateľnú energiu, čistú vodu, bezpečnú dopravu ,na separáciu odpadov, ich následnej recyklácie
-schválenie tematických plánov
-rozbor výchovno-vyučovacích výsledkov za I. polrok a za II. polrok
-potreba individuálneho prístupu k slaboprospievajúcim žiakom
-dôsledné sledovanie dochádzky žiakov, opatrenia
-príprava prijímacieho konania
-hodnotenie pripravenosti žiakov 3. ročníka na záverečné skúšky
-hodnotenie cvičenia na ochranu človeka a prírody
-hodnotenie dosiahnutých výsledkov žiakov na športových podujatiach
Predmetová komisia majstrov odborného výcviku a odborných predmetov
Komisia zasadala podľa schváleného plánu práce štyrikrát a prejednala nasledovné úlohy :
-schválenie tematických plánov
-príprava tematických prác odborného výcviku
-hodnotenie tematických prác
-príprava materiálno-technického zabezpečenia prijímacích skúšok
-vypracovanie tematických okruhov z praktickej časti záverečných skúšok
-pripravenosť žiakov 3. ročníka na záverečné skúšky
-spolupráca pri príprave cvičenia na ochranu človeka a prírody
Na každom zasadnutí sa pravidelne hodnotil stav bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. Členovia predmetovej komisie analyzovali stav materiálno-technického zabezpečenia odborného výcviku so zameraním na nákup náradia a nástrojov, ako i vybavenosť dielní.
Stručná charakteristika práce pedagogickej rady
Na zasadnutiach pedagogickej rady sa hodnotili výchovno-vzdelávacie výsledky za jednotlivé klasifikačné obdobia, bol prerokovaný plán práce školy a vyhodnocovacia správa za uplynulý školský rok. Členovia boli preškolení z predpisov BOZP a PO. Na pedagogickú radu riaditeľ školy predkladá tie materiály na prerokovanie, ktoré mu ukladá príslušná školská legislatíva. Zo zasadnutí pedagogickej rady sú vedené zápisnice, v ktorých sú rozpracované termíny a zodpovední pracovníci za plnenie jednotlivých úloh, ktoré sa kontrolujú na následnej pedagogickej rade.
b/ Údaje o počte žiakov:
Zoznam tried a počty žiakov podľa ročníkov v OUI k 15.09.2019: 50 žiakov
Zoznam tried
Počet tried
Počet žiakov
I.M
1
5
I.C
1
11
1.ročník spolu
2
16
II.M
1
5
II.C
1
11
2.ročník spolu
2
16
III.M
1
9
III.C
1
9
3.ročníkcspolu
2
18
Celkom:
6
50
Počet žiakov k 30.06.2020: 45 žiakov
Zoznam tried
Počet tried
Počet žiakov
I.M
1
6
I.C
1
9
1.ročník spolu
2
15
II.M
1
4
II.C
1
11
2.ročník spolu
2
15
III.M
1
8
III.C
1
7
3.ročník spolu
2
15
Celkom:
6
45
c/ Údaje o počte prijatých žiakov do prvého ročníka k 15.09.2019:
učebný odbor / kód
dĺžka štúdia
druh štúdia
počet prihlásených uchádzačov
Počet prijatých uchádzačov
Cukrárska výroba
2985 G 00
3 r.
s osobitne upravenými učebnými plánmi
11
11
stavebná výroba so zameraním
na maliarske a natieračské práce 3686 G 10
3 r.
s osobitne upravenými učebnými plánmi
5
5
Krajčírstvo – odevná konfekcia a bielizeň
3185 G 01
3 r.
s osobitne upravenými učebnými plánmi
0
0
V školskom roku 2019/2020 na OUI Okoč boli ponúkané 3 profesie v 1. ročníku nasledovne:
Učebný odbor: 36 86 G stavebná výroba
Odb.zameranie: 10 maliarske a natieračské práce
Počet prijatých žiakov v 1. ročníku spolu: 5 z toho dievčat: 0
Učebný odbor: 29 85 G cukrárska výroba
Počet prijatých žiakov v 1. ročníku spolu: 11 z toho dievčat: 10
Učebný odbor: 31 85 G krajčírstvo
Odb. zameranie: 01 odevná konfekcia a bielizeň
Počet prijatých žiakov v 1.ročníku spolu: 0 z toho dievčat: 0
Počet prijatých žiakov spolu: 16 z toho dievčat: 10
e/ Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov na konci šk. roka 2019/2020:
OUI
Trieda
Počet žiakov
Prospel s vyzn.
Prospel veľmi dobre
Prospel
Neprospel
Neklas.
Komision. skúšky
I.M
6
1
3
2
-
-
-
II.M
4
0
2
2
-
-
-
III.M
8
0
4
4
-
-
-
Spolu
18
1
9
8
-
-
-
I.C
9
4
4
1
-
-
-
II.C
11
1
5
5
-
-
-
III.C
7
1
2
4
-
-
-
Spolu
27
6
11
10
-
-
-
Celkom:
45
7
20
18
-
-
-
Údaje o výsledkoch záverečných skúšok , ktoré sa konali dňa 29. júna 2020, v čase mimoriadnej situácie administratívne na základe rozhodnutia MŠVVaŠ SR :
Trieda
Počet
Prospel
s vyzn.
Prospel
veľmi dobre
Prospel
Neprospel
III.M
8
0
4
4
-
III.C
5
2
1
2
-
Spolu
13
2
5
6
-
Hodnotenie správania:
Veľmi dobré
/1/
Uspokojivé
/2/
Menej uspokojivé /3/
Neuspokojivé
/4/
stavebná výroba
18
-
-
-
cukrárska výroba
27
-
-
-
Celkom:
45
-
-
-
Vymeškané vyučovacie hodiny v šk. roku 2019/2020
Trieda
Počet žiakov
Celkom
Ospravedlnené
vyuč. hodiny
Neospravedlnené
vyuč. hodiny
I.M
6
1021
1021
0
II.M
4
1209
1067
142
III.M
8
2245
1326
919
I.C
9
1274
1274
0
II.C
11
2333
1979
354
III.C
27
813
813
0
Celkom:
45
8895
7480
1415
f/ Zoznam študijných odborov a učebných odborov, zoznam uplatňovaných učebných plánov:
OUI Okoč
Na OUI sa poskytuje ďalšie vzdelávanie pre žiakov ŠZŠ, ktorí ukončili 9. ročník základnej školy, alebo povinnú desaťročnú školskú dochádzku v učebných odboroch:
- 36 86 G 10 stavebná výroba – maliarske a natieračské práce
- 29 85 G 00 cukrárska výroba
- 31 85 G 01 krajčírstvo – odevná konfekcia a bielizeň
Cieľom výchovy a vzdelávania v OUI je v rámci osobitných učebných odborov pripraviť mentálne postihnutú mládež na budúce povolanie.
Výchovno-vzdelávací proces na škole prebieha podľa platných učebných plánov a školských vzdelávacích programov, metodických pokynov a všeobecne záväzných právnych predpisov schválených Ministerstvom školstva vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky.
Zoznam uplatňovaných učebných plánov pre jednotlivé vyučovacie predmety:
- Školský vzdelávací program pre nižšie stredné odborné vzdelávanie pre 1., 2. a 3. ročník odborných učilíšť vypracované na základe ŠVP - schválené MŠVVaŠ SR pod číslom 2016-17637/29943:8-10G0 dňa 12.7.2016 s účinnosťou od 1.9.2016.
- Rámcový obsah všeobecnovzdelávacích predmetov pre 1., 2. a 3. ročník odborných učilíšť
schválené MŠVVaŠ SR pod číslom 2016-17637/29943:8-10G0 zo dňa 12.7.2016.
g/ Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy:
Kvalifikovanosť učiteľov OUI k 30.06.2020
Mgr.
Mgr.+ŠP
Bc.
Úplné stredné +ŠP
Úplné stredné
Úplné stredné +MOV +ŠP
Stredné
učitelia
-
4
-
-
-
-
-
pedag. asistent
1
-
-
-
-
-
-
Majster OVY
-
-
-
-
-
7
-
Celkom:
1
4
-
-
-
7
-
h/ Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov:
Forma vzdelávania
Počet vzdelávaných
Priebeh vzdelávania/ počet
začalo
pokračuje
ukončilo
Kvalifikačné vzdelávanie
1
1
-
-
Aktualizačné vzdelávanie
-
-
-
-
Prvá atestácia učiteľov
-
-
-
-
i/ Údaje o aktivitách a prezentácií školy na verejnosti:
Spoločensko - kultúrne aktivity:
- Návšteva divadelného predstavenia v Jókaiho divadle v Komárne
- Imatrikulácia žiakov 1. ročníka
- Návšteva kultúrnych predstavení v Okoči
- Medzinárodný deň školských knižníc
- Slávnostný večierok pre záverečný ročník OUI
- Deň dôchodcov v škole aj v dedine – príprava kultúrneho programu
Športové aktivity:
- Športové dni v škole
- Ochrana človeka a prírody – cvičenie
- Stolnotenisová súťaž – školské kolo
Poznávacie, vzdelávacie a iné aktivity:
- Deň otvorených dverí
- Eko dni Jeseň
- Svetový deň výživy
- Besedy s protidrogovou tematikou
- Týždeň zdravia v októbri
- Tematická exkurzia do závodu výroby čokolády v Kittsee
j/ Údaje o projektoch: žiadne
Podané rozvojové projekty: žiadne
k/ Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti
V školskom roku 2019/2020 v OUI inšpekčná činnosť nebola vykonaná .
l/ Údaje o priestorových a materiálno – technických podmienkach školy:
Materiálno-technické podmienky školy sú na dobrej úrovni.
Priestorové podmienky: chýba nám telocvičňa.
m/ Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno – vzdelávacej činnosti:
Záujmová krúžková činnosť bola financovaná z finančných prostriedkov prijatých za vzdelávacie poukazy z kapitoly MŠVVaŠ SR.
Por.číslo
Názov krúžku
Vedúca krúžku
Počet zapísaných
žiakov
(na zač. šk. roka)
1.
Krúžok mladých cukrárov
Kovácsová Ildikó (majst. OVY)
11
2.
Krúžok
mladých ochranárov
Mgr. László Ildikó (TU)
10
3.
Športový krúžok
Nagyová Anikó (vych. ŠI)
14
4.
Krúžok mladých čitateľov
Mgr. Csepy Priska (TU)
14
Spolu:
49
SPRÁVA PREDMETOVEJ KOMISIE ODBORNÝCH PREDMETOV O PRIEBEHU VÝCHOVY A VZDELÁVANIA V ČASE MIMORIADNEJ SITUÁCIE (16.03.2020 – 30.06.2020)
Od 16. marca 2020 do 30. júna 2020 prebiehalo v škole vyučovanie mimoriadnym spôsobom v súlade s nariadeniami hlavného hygienika a Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu.
- Organizácia vyučovania
Forma diaľkového vzdelávania žiakov školy prebiehala prostredníctvom týchto komunikačných prostriedkov:
- prostredníctvom sociálnych sietí (Facebook, Messenger)
- prostredníctvom e-mailovej komunikácie
- prostredníctvom telefonickej komunikácie
- prostredníctvom poštovej komunikácie
Vzdelávanie prebiehalo individuálnou formou alebo aj skupinovou formou (facebooková a messengerová skupina).
Žiaci dostávali učebný materiál na preštudovanie, pracovné listy, linky na internetové portály s cieľom prehliadnutia odborných prednášok a filmov.
Žiaci dostávali úlohy v primeranom rozsahu a primeranej náročnosti na preštudovanie a vypracovanie:
- nové učivo na samoštúdium (študijné texty)
- úlohy na precvičenie učiva (pracovné listy)
- zadania na overenie úloh (domáce úlohy)
- Spôsob hodnotenia žiakov
- Počas dištančného vzdelávania pri hodnotení odborných predmetov v odbore cukrárska výroba sa uskutočnilo priebežné aj záverečné hodnotenie žiakov. Hodnotenie žiakov bolo individuálne.
Hodnotenie (klasifikovanie) na konci školského roka prebiehalo na základe usmernenia MŠVVaŠ SR na hodnotenie žiakov strednej školy, odborného učilišťa a praktickej školy v čase mimoriadnej situácie, spôsobenej prerušovaním vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020 a Metodického pokynu č.33/2011 na hodnotenie a klasifikáciu žiakov OU.
Odborné predmety sa hodnotili známkou a priebežným slovným hodnotením, záverečné hodnotenie sa uskutočnilo známkou. Žiaci sa aktívne zapojili do dištančného vzdelávania, každý žiak bol hodnotený, takže každý žiak z prvého a druhého ročníka postupuje do vyššieho ročníka. Žiaci tretieho ročníka ukončili štúdium, hodnotenie bolo administratívne na základe usmernenia MŠVVaŠ SR.
- Materiálne podmienky
Viacerí žiaci mali ťažkosti pripojiť sa online, nakoľko nemajú kvalitné IKT vybavenie, nemajú tlačiarne. Viacerí žiaci mali iba mobilné telefóny, niektorí nemali internetové pripojenie. Pre týchto žiakov pedagógovia vypracovali učebné materiály, škola zabezpečila ich vytlačenie a kopírovanie a následné odoslanie poštou.
- Vyhodnotenie plnenia cieľov
Plnenie výchovno-vzdelávacích cieľov bolo náročnejšie najmä vo vyučovacom predmete odborný výcvik. Mnohí žiaci majú nedostatočné vybavenie cukrárskymi pomôckami a prostriedkami, a preto výchovno- vzdelávacie ciele sa splnili iba čiastočne. Avšak žiaci prvého ročníka boli nesmierne aktívni, splnili každú úlohu zadanú MOV.
Plnenie výchovno- vzdelávacích cieľov teoretických odborných predmetov bolo menej náročné. Výchovno- vzdelávacie ciele boli splnené. Väčšina žiakov bola aktívna a splnila zadané úlohy. Niektorí žiaci splnili úlohy iba po viacnásobnom upozornení.
- Špecifická podpora počas mimoriadnej situácie
Pedagogický asistenti sa aktívne zapájali do vzdelávania v čase mimoriadnej situácie.
- Silné a slabé stránky
Silné stránky- zlepšenie digitálnych zručností žiakov aj pedagógov, aktívna komunikácia medzi pedagógmi, aktívna komunikácia s vedením školy.
Slabé stránky- nedostatočná podpora rodičov pri vzdelávaní, nedostatočné technické vybavenie žiakov, absentujúci sociálny kontakt, chýbajúca názorná ukážka zo strany MOV pri OVY, malá motivácia žiakov, nízka úroveň sebadisciplíny, slabá úroveň čítania s porozumením, dlhé hodiny strávené pred počítačom viedli k zhoršeniu zraku pedagógov.
Niektorým žiakov vyhovovalo dištančné vzdelávanie, pretože nemuseli konfrontovať svoje schopnosti so svojimi rovesníkmi (introvertní žiaci).
- Návrh opatrení
Miera osvojenia si učiva jednotlivými žiakmi je s najväčšou pravdepodobnosťou rôzna, a to nielen v tom čo si žiaci osvojili, ale aj ako si to osvojili. Je potrebné zohľadniť, že nie všetci žiaci mali rovnaké podmienky na učenie sa v domácom prostredí. Je potrebné venovať dostatočnú pozornosť zisteniu stavu vedomostí a zručností všetkých žiakov a prispôsobiť tomu obsah vzdelávania v nasledujúcom školskom roku.
- úprava obsahu vzdelávania
- úprava počtu hodín pre jednotlivé tematické celky
- rozvíjať čítanie s porozumením
- rozvíjať elektronickú komunikáciu
- zlepšenie digitálnych zručností pedagógov a žiakov